- Hem
- Om Digitala informationsleveranskrav
- 5 Processer
5 Processer
Här kommer det att komma mer information om AH processer
Informationsleveransprocess
- Beslut om förändring i byggd miljö
Förändringens omfattning bestämmer vilka krav på framställning och överlämning av digitala informationsleveranser som gäller. Bestämmelser och avgränsning som påverkar framställning och överlämning av informationsleveranser dokumenteras inom samarbetet i samråd med fastighetsägare. - Leverans startpaket
Startpaket omfattar mallar och anvisningar som stöd för framställning av digitala informationsleveranser samt underlag för projektering. Underlaget består av fastighetsägarens befintliga fastighetsinformation, avgränsat till arbetsområdet eller dess berörda tekniska påverkan, vilka tillförs samarbetet som kopia. - Dokumentera
Förändringens påverkan på informationsleveranser dokumenteras för att säkerställa att framställning av informationsleveranser tar hänsyn till befintlig fastighetsinformation. Till fastighetsägarens ska det redovisas vilken information som är ny, förändrad respektive utgår. - Utlåning av original
Vid förändring av fastighetsägarens relationshandlingar ska dessa begäras ut i sitt originalformat. Förändring inarbetas i befintliga relationshandling i returneras till fastighetsägare vid överlämning. - Genomföra överlämning
Överlämnade av digitala informationsleveranser till fastighetsägare genomförs. Överlämnade handlingar ska inom samarbetet kontrolleras att de uppfyller ställda krav innan överlämning. - Arkivera, publicera, förvalta
Mottagen överlämning arkiveras och informationen tillförs och publiceras i fastighetsägares förvaltningssystem. Informationen tillgängliggörs för förvaltningens samtliga administrativa och operativa behov samt finns tillgänglig för inarbetning av kommande förändringar.